Click jer klau ada iklan :)

Monday, May 17, 2010

KEROPOK IKAN

Salam semuaaa... Ok hari ni bukan nak bagi resepi buat keropok ikan atau cara nak goreng keropok. Arini nak cerita pasal si penjual keropok ikan ni. Malam minggu yg lepas, aku & kak aku lepak kat kedai mamak @ Kota D'sara. Tengah syok dok sembang, dtg la sorang pemuda bawa barang. Akak nak bli kropok? Brapa? Akak aku tnya..RM 25.00/sebungkus. Mak aiii mahalnya. Lepas disoal siasat baru la tau ....
Budak ni tahfiz lulusan Al-Azhar. Baru jer grad. Berasal dari Patani. Disebabkan keadaan di Tahiland huru hara, maka dia x mndpt pekerjaan yg sesuai dgn kelulusannya. Terpaksa la dia bawa diri ke Malaysia utk teruskan hidup. Sedih gak dengar citer dia. Dia ckp kat sana mmg x de keja & keadaan hidup mereka daif sekali....
Bertuahkan kita yg duk kat M'sia ni.. semua ada, semua cukup, tp masih x menghargai... Kadang terfikir gak... aku yg keja duk jer dalam opis pun bnyk komplen. Bnyk kerja komplen, gaji naik skt komplen, nescafe hbis komplen....bla bla....
Oleh itu bersyukur la apa yang ada. Rezeki yg lebih tu sebenarnya adalah utk dikongsi bersama mereka yang kurang bernasib baik...
Renung-renungkan... Selamat Beramal.....:))


Dek kerana kesian akak aku pun bli la 2 pek keroppok nie.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...