Click jer klau ada iklan :)

Monday, June 14, 2010

IP MAN & IP MAN 2

Salam Semua.....
Ha.... kali ni N3 lain sikit...Pasal filem aksi yg aku paling minat. Mula2 dulu aku tgk DRAGON TIGER GATE yg dilakonkan oleh pelakon sama. Tapi aku kurang berminat dgn kungfu terbang2 ni. X real. Hinggalah suami aku ajak tgk IP MAN 2. Mmmg best sgt2. Tapi aku blm tgk lg yg 1st, so kna la cari DVD nya... Nasib baik kwn suami aku ada...
Ni antara poster utk IP MAN. Aku plg suka minit ke 25, 50 & 1:30 - smua bab lawan2. Aku suka cite ni bukan pasal ada lawan2 jer, tp peribadi hero tu & mcmana dia jaga maruah diri & bangsa dia. Memang tabik betul dgn peribadi dia. Cara dia bercakap, cara menasihati ...mmg penuh tatasusila.Blh juga jadi contoh anak2 muda sekarang. Ikut resmi padi, Semakin berisi, semakin tunduk.Utk filem ni pasal penjajahan Jepun ke negeri China.
Yang ni pula poster utk IP MAN 2. Aku suka minit 1:35. Utk filem yg ni dia kat Hong Kong di bawah penjajahan British. Tgk la mcmana dia ajar anak murid dia pasal peribadi mulia & mcmana dia blh lembutkan hati Guru Hong yg kejam tu. Yang paling seronok ucapan terakhir dia utk mat saleh yg dia dah kalahkan. Betul2 merendah diri.
Filem ni adalah kisah benar mengenai Tok Guru Bruce Lee.
Haaaa.... ni la hero dia. Donnie Yen. Hensem ek... X rugi tgk filem ni. Gerakannaya cantik, kemas & tersusun.
Ok lah tu jer utk arini ya.... klau rajin tgk la.....Bye....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...