Click jer klau ada iklan :)

Saturday, August 21, 2010

MEMBAZIR ITU AMALAN SYAITAN

Salam Ramadhan semua.... mmm arini dah msk ari yg ke 11 kita berpuasa.... Sekejap jer masa berlalu. Hari ni merupakan hari pertama banyak lebihan makanan x terjamah. Sebelum ni mmg x de yg terbuang. Sedih...... :(
Arini aku masak pulut kuning & kari daging. Masak cukup2 utk kmi berdua & sebahagian lg utk jiran sebelah rumah. Nanti aku upload resepinya yaaa...
Tapi.... x sangka lak nak msk waktu berbuka, jiran aku hntr sepinggan besar beehon goreng & puding. Adussss bnyknyaaaa. Sapa nak hbiskan ni.....
Aku x salahkan jiran aku.... cuma sedikit kesal dgn anak2 zaman skrg ni. Berjanji x tepati. Lebih2 lagi dgn ibubapa sndiri. Mesti sedih & kecit hati dia bila msk bnyk2, last2 anak cancel last minute.....aku pun rsa marah.
Dan aku jadi sebahagian dari episod ni... tlg hbiskan apa yg dia dah msk.
Harap2 crita ni dpt diambil iktibar w'pun kita smua dah ada kluarga sndiri. Klau rsa x blh tepati, jgn berjanji. Sebab tu aku klau nak blk kg, trus jer blk. X perlu bg tau...Surprise...mak & abah pun rsa seronok...Tp sblm tu survey la dulu.... nti blk .. org x de kat rmh..kita yg surprise :)
Aku rsa aku teringat satu pepatah Melayu yg ada kaitan dgn crita ni:
LEMBU DIPEGANG PADA TALINYA
MANUSIA DIPEGANG PADA JANJINYA
Cuba la kita berbuat baik sebaik mungkin kepada org tua kita selagi hayat mereka masih ada. Jika tidak, kita pasti akan menyesal 1 hari nanti.
Renung renungkan....Selama Beramal :)

Aku pada hari ni...........

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...