Click jer klau ada iklan :)

Monday, March 14, 2011

POTATO WEDGES

Selamat bekerja pada yg bekerja... dan selamat bercuti kpd saya..hahaha. Kentang ni mmg jadi fav. sesape jer. Masak la apapun mesti sedap punya. Kali ni cuba resepi yg saya mik kat My Resepi. Resepi asal oleh Tulip. Tenkiuuuu. Jom skodeng resepi :)

Bahan-bahan
2 biji kentang saiz besar  - saya guna 5 biji kentang sederhana

5 sb tepung gandum
Garam
Serbuk lada hitam - saya guna 1 sudu besar
Serbuk lada putih  - saya guna 1 sudu kecil
Gula - saya guna 1/2 sudu kecil
Serbuk kunyit

Cara-cara
1. Kupas kentang potong bentuk belahan epal rebus 10minit atau hingga separuh masak. Dah siap toskan.
2. Campurkan bhn2 lain & campur air sedikit mcm nak buat bancuhan goreng pisang. Salutkan kentang tadi dalam tepung.
3. Goreng dalam minyak panas hingga kekuningan. Sedap makan dgn mayonis/sos cili.

Sedap :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...