Click jer klau ada iklan :)

Tuesday, November 2, 2010

MY KITCHEN TOOLS

Salam Selasa.....
Mmm atas permintaan seseorang, arini saya nak kongsi peralatan yg sya gunakan utk menyukat kek. Saya amat menyukai kek yg menggunakan sukatan cawan. Senang :)  . Klau kita menggunakan cawan/sudu yg biasa, pasti terdapat pelbagai saiz & sudah pasti rasanya ada perbezaan dan yg paling rumit sekali utk menentukan sukatan 1/4 & 1/3. Ini berdasarkan pengalaman saya sendiri. Tapi untuk permulaan, anda boleh menggunakan stok cawan yg anda ada ok. 


Ni sudu utk sukatan. Ada 5 saiz semuanya. Dari 1 sudu hingga secubit (pinch)

Yang ni pula cawan sukatan. Sukatanya 1, 1/2, 1/4 & 1/3
Sebenarnya ada pelbagai jenis cawan sukatan ni. Tapi sukatanya tetap sama.
Yg ni masuk sekali :)
Alat yg saya gunakan utk buat Kerabu Mangga.

Ok itu saja. Harap yg bertanya puas hati dgn jawapan saya ya. Terima Kasih.
Kalau ada apa kemusykilan, boleh tanya lagi ok. Kalau boleh jawab saya akan jawab :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...