Click jer klau ada iklan :)

Saturday, December 11, 2010

PERIA GORENG RANGUP - RESEPI II

Selamat berhujung minggu :)
Buntu fikirkan nak masak apa di hujung minggu? Apa kata cuba resepi ni. Mudah & sedap. Excelikan sebelum ni ada N3 resepi yg sama tapi bahanya berlainan sedeikit. Kalau nak tengok resepi yg dulu klik kat sini. Resepi kali ni amik kat Majalah Rasa tp diubahsuai oleh saya...hehehe. Jom skodeng resepi :)

Bahan2
2 biji peria katak - potong serong, bersih & toskan
1 biji telur
1 sudu lada hitam - tumbuk kasar
4 sudu tepung jagung
Air
Minyak
Garam

Cara2
1. Pecahkan telur, masukkan garam, lada hitam dan kacau sebati.
2. Celupkan peria ke dalam telur, golekan ke dalam tepung.
3. Goreng hingga kekuningan. Makan ketika panas.
*** Boleh juga digunakan utk menggoreng cendawan. 

Nyum nyum

3 comments:

  1. sangat sedap!! tak pahit pun... :)

    ReplyDelete
  2. Dah cuba ke? Terima Kasih sudi singgah :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...